En svært omfattende undersøkelse som Forbrukerrådet har gjort på samtlige 431 norske kommuner viser at Nordreisa er 15. beste i kommunal service i hele landet og har bare Meløy og Vefsn foran seg i Nord-Norge.

Meget bra, sier direktør Erik Lund-Isaksen i Forbrukerrådet om Nordreisas servicenivå. Han mener det er verdt å merke seg til tross for at Nordreisa har økonomitrøbbel, så er ikke god service en utopi. - Det viser at man kan yte god service bare man vil, sier Lund-Isaksen i en pressemelding. 

Nordreisa får 80 av 100 mulige poeng og er øverst på "tromspallen" fulgt av Bardu og Harstad. Nordreisa får spesielt mye ros for beredskapen på e-post og på telefon.

Et kjemperesultat, sier leder for servicetorget, Christin Andersen. 80 poeng av 100 mulige er bra. En åpen-dør-politikk og fokus på møtet med kunden, i telefon, ved personlig oppmøte og gjennom e-post er viktig faktorer, sier en glad leder for servicetorget Christin Andersen.   

Ordfører John Karlsen er også meget fornøyd med kåringa. Jeg setter utrolig stor pris på denne kåringa. Det viser at vi yter god service til våre innbyggere som jo er vår hovedoppgave. Jeg har spesielt merket meg godt humør og positiv innstilling blant de ansatte, og det tror jeg personlig man kommer langt med.