Fredag 8. september markerte avslutningen på forhåndsstemmeperioden, med hele 883 borgere som har benyttet seg av denne muligheten. Dette utgjør en økning fra 2019, da 20,9% av de 3 848 stemmeberettigede hadde forhåndsstemt. I årets valg er det 3 775 stemmeberettigede, og imponerende 23,39% har allerede avgitt sin stemme på forhånd.

Personer som har forhåndsstemt til Nordreisa fra andre steder i landet vil bli inkludert i statistikken mandag 11. september, da disse stemmene for tiden er på vei med posten. Søndag 10. og mandag 11. september er valgdager, med Storslett samfunnshus åpent fra kl. 13 til 19 på søndag, og alle seks stemmesteder tilgjengelige mandag fra kl. 10 til 20.

Det er verdt å merke seg at vi benytter elektronisk manntall, slik at alle som er manntallsført i vår kommune kan stemme ved hvilket som helst stemmelokale i Nordreisa.

Tid og sted for stemmegivning i Nordreisa kommune finner du på www.valg.no/valglokaler