Nordreisa kommune har i dag tilsatt Siv Elin Hansen som ny kommunalsjef for sektor «Drift og utvikling».  Siv Elin jobber i dag som avdelingsleder ved Nord-Troms videregående skole.

Hun er også medlem av fylkestinget i Troms.

Den nye kommunalsjefen har utdannelse innenfor samfunnsplanlegging og ledelse.

Nordreisa kommune har som regionsenter i Nord-Troms sterkt fokus på samfunns- og næringsutvikling i regionen, og den nye kommunalsjefen har god kompetanse på dette feltet.

Kommunedirektør Jan-Hugo Sørensen uttaler at kommunen fikk inn mange gode kandidater til kommunalsjefstillingen, og at man i finalerunden har satset på en kandidat som skal sikre at Nord-Troms får oppleve en god utvikling og vekst framover.

Den nye kommunalsjefen, Siv Elin Hansen, sier hun er kjempeglad for at hun har fått denne viktige jobben, og hun gleder seg til å tiltre stillingen 1. juni 2024.  Siv Elin vil legge vekt på et tett samarbeid med de ansatte innenfor sektoren, da det er de ansatte som er den viktigste ressursen i organisasjonen.  Kommunen skal framover fortsette med å levere gode tjenester til innbyggerne, næringslivet og besøkende.  Samtidig vil hun styrke arbeidet med nærings- og samfunnsutviklingen i Nordreisa kommune som regionsenter.

Storslett, 29. februar 2024

Jan-Hugo Sørensen