Søkere om tilskudd av spillemidlene til idrettsanlegg kan være kommuner, fylkeskommuner, idrettslag/ organisasjonsledd i Norges Idrettsforbund og Olympiske komité (NIF), Norges Jeger- og fiskerforbund (NJFF), Den Norske Turistforening (DNT), Norges Bilsportforbund (NBF), Det Frivillige Skyttervesen (DSF), velforeninger, aksjeselskap/allmenaksjeselskap, stiftelser eller andre sammenslutninger.

Årets søknader skal fremmes på et eget elektronisk søknadsskjema som finnes på nettadressen: www.idrettsanlegg.no

NB! Alle søknader skal fremmes elektronisk. Søkere må kontakte kommunen for ytterligere opplysninger.  Ved fornyet søknad benyttes også elektronisk søknadsskjema.

Søknadsfrist til kommunen: 1.10.2011.

For nærmere informasjon, råd og veiledning om spillemiddelordningen kontakt kommunen ved kulturkonsulent Ruth Uhlving, Troms fylkeskommune ved anleggsrådgiver Johnni Håndstad eller se www.tromsfylke.no eller www.dep.no/kkd/norsk/idrett

Troms fylkeskommune arrangerer i samarbeid med Troms idrettskrets informasjonsmøter om spillemiddelordnignen i Nordreisa mandag 19. september. Se egen nyhet om dette på kommunens hjemmeside.

Se også idrettskretsens hjemmeside: www.idrett.no/troms