Initiativet er et samarbeide mellom IN og NNR v/u.t. som har arbeidet med vandring i regi av NNR sentralt og deres utenlandskontor de siste fire årene. Vi har hatt et tilsvarende seminar i Finnmark i slutten av mai i år og planlegger ett i Nordland i løpet av høsten. Bakgrunnen for seminaret er: 1. overføre basiskunnskap om vandring som næring ut fra den erfaring vi har fått gjennom deltakelse i vandreprosjekt i regi av IN sentralt og samarbeide med IN kontorene i de forskjellige markedene. I tillegg til presse-og visningsturer ifm vandring de siste tre/fire årene. 2. samle aktører som jobber med den samme infrastrukturen slik som friluftsråd, turlag, reiselivsaktører, destinasjonsselskap, kommuner m.flere 3. informere om den nasjonale standarden om skilting og gradering. Vi håper derfor at mange finner tid til datoen som er avsatt – torsdag 23.08 i Tromsø. Seminaret er gratis – også serveringen. Benytt muligheten til å få en samlet oversikt og vurdering av muligheten for Troms som vandredestinasjon. Vi vil også komme inn på eventuelle finansieringsmuligheter for merking og vedlikehold av løyper. Påmeldingsfristen forlenges til onsdag 15.08 og sendes til u.t.