Fylkesordfører Terje Olsen delte 6.oktober ut Miljøfyrtårnsertifikat til kommunehuset i Nordreisa. Kommunehuset er det første bygget i kommunen som er sertifisert etter at kommunestyret vedtok at alle enheter og bygg i kommunen skal sertifiseres.
Arbeidet med sertifiseringen har pågått i nesten to år. De viktigste elementene i Miljøfyrtårn er HMS, energi, transport og avfallshåndtering.
Kommunen er i gang med prosess for å sertifisere flere bygg og har som mål å få sertifisert 2-3 bygg til i løpet av vinteren.