Nordreisa kommune har i ettermiddag, torsdag 10. juni 2021 fått bekreftet at ytterligere en innbygger har testet positivt for Covid19, og vedkommende er satt i isolasjon.

Den smittede er en nærkontakt til den personen fra Nordreisa som testet positivt på Covid19 på UNN tidligere denne uka, 8. juni 2021.

Kommuneoverlegen gjennomfører nå smittesporing på vanlig måte, og nærkontakter vil bli satt i karantene og testet.

Vi anmoder alle om å følge smittevernrådene og for øvrig vise varsomhet.  Hvis man får symptomer på luftveisplager og/eller feber, hodepine, nedsatt lukt- og smakssans o.l. så bør man ta kontakt med legekontoret for testing.

Legekontoret 77 58 81 00
Koronatelefonen 77 58 81 14
Legevakt telefonnummer 116 117

Løpende informasjon vil bli lagt ut på kommunens hjemmeside www.nordreisa.kommune.no og kommunens Facebook-side.

Mediekontakt: Ordfører Hilde Nyvoll, mobiltelefon nr. 91807130.  Epost: ordfører@nordreisa.kommune.no