Nordreisa kommune mottok i dag, 1. april kl. 09:00, melding om snøskred i Kildalen. Skredene er ved  bebyggelsen, 7 hus med totalt 18 beboere. Hittil ingen rapporterte menneskelige eller materielle skader.

Det er er registrert flere skred i området, hvorav ett av de har ført til strømbrudd. Kommunen har sendt ut mannskaper for å vurdere situasjonen og sette i gang nødvendige tiltak.

Politiet har besluttet evakuering og bistår i arbeidet. Vi ber alle som befinner seg i området om å være forsiktige og følge rådene fra nødetatene. Kommunen vil fortsette å overvåke situasjonen og gi oppdateringer etter hvert som mer informasjon blir tilgjengelig.

Vi vil også minne om viktigheten av å følge værvarsler og være forsiktige i fjellområder med fare for snøskred.

Kontaktperson:

Navn: Hilde Nyvoll