Status covid-19 i Nordreisa 17. november 2021:

Kommunen ble kjent med at to skolebarn testet positivt på selvtest fredag 12. november og disse er i dag bekreftet med positiv PCR-test. Mandag 15. november testet et nytt skolebarn positivt på selvtest og ytterligere en elev tirsdag 16. november. Totalt 4 positive smittetilfeller er nå registrert på 6. og 8. trinn v/Storslett skole.

Per 17. november kl. 12.00 har vi i tillegg to voksne innbyggere med positive PCR-tester.

Kommuneledelsen sammen med kommuneoverlegen vurderer situasjonen fortløpende. Vi har fredag 12. november og i dag drøftet aktuelle tiltak.

Kommunen iverksetter øyeblikkelig følgende:

• Det gjennomføres selvtester hjemme for alle elever på 6. og 8. trinn v/Storslett skole onsdag 17. november og fredag 19. november.
  • Testene (2 stk) deles ut på skolen til elevene onsdag 17. november eller foresatte må hente selvtestene på skolen etter avtale med rektor. Bruksanvisning for gjennomføring av test medfølger.
  • Dersom det registreres nye positive smittetilfeller på disse klassetrinnene fortsetter testing i neste uke.
  • Om det skulle oppstå smittetilfeller på andre trinn/skoler/barnehager gjennomføres samme prosedyre.
  • Andre som har behov for utstyr til selvtest kan få dette utlevert gratis torsdag 18. november kl. 08.30-15.30 v/Nordreisa idrettshall.
  • Videre vil legekontoret dele ut gratis selvtest til alle som har symptomer. Det må da ringes koronatelefonen (tlf 77 58 81 14) på dagtid på forhånd.
  • Ved eventuell positiv selvtest skal man i isolasjon i 5 dager og legekontoret kontaktes for gjennomføring av ordinær PCR-test.

De viktigste smittevernrådene er fortsatt god håndhygiene. Dersom du har symptomer på luftveisinfeksjon, bør du holde deg hjemme. Mer info finner du på

Har du enda ikke tatt vaksine og ønsker dette, ta kontakt koronatelefonen 77 58 81 14 for avtale. Vaksinering foregår fortsatt på kantina i idrettshallen. Fremover er det vaksinering hver torsdag.

Pressekontakter:
Kommuneoverlege Remi Paul, telefon nr. 95 73 41 13