Tid og sted

Dato: Torsdag 18. desember 2025
Tid: Kl. 09:00
(Dersom det kommer innbyggerspørsmål vil møtet starte tidligere – kl. 08:30.)
Sted: Halti kulturscene

Møtet strømmes fra kl. 09:00 via kommunens web-TV og nettradio, og opptaket vil også være tilgjengelig i etterkant.

Saksliste – Dette skal kommunestyret behandle

Kommunestyret skal ta stilling til flere viktige saker før årsskiftet. Blant sakene finner vi blant annet møteplan for 2026, kommunens gebyr- og avgiftssatser, bosetting av flyktninger, økonomiplan 2026–2029 og flere større plan- og utviklingssaker.

Noen av sakene på agendaen:

  • OS 16/25: Orientering om byggesaker
  • PS 146/25: Møteplan for 2026
  • PS 148/25: Kommunale avgifter, gebyrer og betalingssatser for 2026
  • PS 149/25: Bosetting av flyktninger i 2026
  • PS 151/25: Revidering av kommunedelplan for idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv
  • PS 152/25: Flerbrukskai – søknad til Kystverket
  • PS 153/25: Årshjul 2026 – budsjettprosess og økonomirapportering
  • PS 154/25: Handlings- og økonomiplan 2026–2029

Fullstendig saksliste og saksdokumenter finner du på vår innsynsportal 

Innbyggerspørsmål – slik kan du stille spørsmål til kommunestyret

Innbyggere i Nordreisa kan stille spørsmål og dele synspunkter om kommunale forhold direkte til kommunestyret. Ordningen gir rom for dialog, innsyn og økt engasjement rundt politiske saker som berører lokalsamfunnet.

Spørsmålene tas opp i en offentlig spørretid før kommunestyremøtet starter.

 

Reglement for offentlig spørretid / tematid

 

Slik sender du inn spørsmål

Send spørsmålet skriftlig til:
📧 postmottak@nordreisa.kommune.no

Husk å sende det innen kl. 12:00 dagen før møtet.