Digital hjemmeoppfølging er en tjeneste der pasienter følges opp i eget hjem ved hjelp av digitale verktøy. Dette kan innebære at pasienten registrerer egen helseinformasjon via en app på nettbrett eller telefon, som deretter vurderes av helsepersonell. Målet er å sikre tidlig oppdagelse av endringer i helsetilstand, styrke pasientens mestring, og redusere behovet for fysiske konsultasjoner eller sykehusinnleggelser.
I den forbindelse etablerer vi nå et interkommunalt team som kan samhandle med både kommuner og sykehus for å ta i bruk DHO. Vi ønsker å utvikle en bærekraftig tjeneste som sikrer god pasientopplevelse, samtidig som vi bruker kompetanse og personell effektivt på tvers. Dette handler om fremtidens helsetjenester der teknologi, omsorg og kvalitet henger nøye sammen. Bli med og bygge laget!
For å sikre god dekning og lokal forankring i regionen, ønsker vi at de to stillingene får arbeidssted i hver sin deltakerkommune.
Søk på stillingen her.
Arbeidsoppgaver
- Samarbeide tett med prosjektressurser og fagressurser i kommuner og sykehus
- Støtte kommunene i vurdering og inklusjon og utarbeidelse av behandlingsplaner
- Følge opp pasientdata i sanntid via digitale plattformer
- Kommunisere med pasienter via video, chat og telefon
- Utarbeide tjenesteforløp i samarbeid med kommuner og sykehus
- Kompetansehevende tiltak i kommunene, som opplæring, fagdager/workshops
- Ved behov forventes fysisk tilstedeværelse i kommunene
Kvalifikasjoner
- Relevant helseutdannelse på minimum bachelornivå, hvorav en av stillingene skal inneha sykepleierkompetanse.
- Førerkort klasse B og disponerer egen bil
- Gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig
- Erfaring og kompetanse i bruk av digitale verktøy
- Fordel med erfaring fra utviklings- eller forbedringsarbeid
- Engasjert og nytenkende
- Tenker helhetlig og har evne til å se den enkelte pasient – også digitalt
- Løsningsorientert, selvstendig og trygg i din kliniske rolle
- Kan ta raske og trygge avgjørelser når pasientens helsetilstand endrer seg
- Har gode samarbeidsevner og kunne jobbe i team
- Har gjerne erfaring med bruk av digitale løsninger/digital hjemmeoppfølging
- Fleksibel med hensyn til arbeidssted og arbeidstid
Vi tilbyr
- Fleksibilitet og arbeidshverdag med variasjon
- Spennende, framtidsrettede og varierte arbeidsoppgaver med muligheter for faglig utvikling
- Mulighet til å påvirke utviklingen av digitale tjenester, og samhandlingen mellom primær og spesialisthelsetjenesten
- Kontorsted i en av kommunene
- Mulighet for hjemmekontor
- Lønn etter avtale i henhold til kvalifikasjoner, gjeldende overenskomster og avtaleverk
Kontaktinformasjon
June Eira, Kommunalleder Helse og Omsorg, Kvænangen kommune +47 904 12 932.
Søk på stillingen her.