Nordreisa kommune ønsker å gratulere; Bios, Elvebåtsenteret, Halti Nasjonalparksenter, Opplæringskontoret Nord, Reisa Regnskap, Reisafjord Hotell, Kronebutikken og Storslett Auto med sertifiseringen som Miljøfyrtårn!
Arbeidet med å innføre e-resept i Troms starter tirsdag 15. mai. E-resept øker sikkerheten og gjør hverdagen enklere for legemiddelbrukere. Alle apotek i Troms vil kunne ekspedere e-resepter fra 15. mai. Bandasjister og legekontor benytter e-resept fra denne datoen eller så snart de har gjort nødvendige forberedelser. De fleste vil være i gang i løpet av noen uker.
Vi har fått en utfordring; VM i Reinkjøttbæring arrangeres i Vingelen 2. juni. Med tanke på antall rein og reineiere i området burde Nordreisa stille som en av de argeste konkurrentene og til og med hale inn seieren! Er du trent nok? Ta turen til Vingelen og ta pokalen hvor den hører hjemme, nemlig: Nasjonalparklandsbyen i Nord.
Den unge smeden Tor drømmer om storhet, ære og respekt, men hans mor har andre og mer praktiske planer for ham. Ifølge legenden er han sønn av Odin, gudenes konge, og landsbyboerne tror at de lever under Odins guddommelige beskyttelse.
Nå er arbeidet med tildeling av offisielle adresser til alle adresseverdige bygg i kommunen ferdig. I uke 18 vil vi starte med å sende ut brev til alle husstander vest for Reisafjellet. De andre vil komme fortløpende.
Fylkesrådet har vedtatt å styrke det frivillige kulturarbeidet i Troms. I den forbindelse utlyses det nå 2. runde med tilskudd til frivillig kulturarbeid og kulturtiltak i 2012. Frivillinge interesseorganisasjoner, lag og foreninger kan søke.