På konstituerende møte 1. november på Skjervøy ble ordfører Sigmund Steinnes fra Storfjord valgt til ny rådsordfører for 2 år. Nestleder ble ordfører Jan Helge Jensen fra Kvænangen.
Dersom du leverte din søknad om opptak på kurset i akvarellmaling i slutten av uke 43, er det sannsynlig at kommunen ikke har fått søknaden registrert inn i postmottaket. Alle som leverte søknad i tidsrommet torsdag 27. oktober - søndag 30. oktober bes om å levere ny søknad. Kursoppstart er utsatt to uker.
For tredje gang på rad, arrangeres Novemberkonferansen, den 22-23 november 2011 i Narvik. Konferansen går fra lunsj til lunsj i disse to dagene. Bli med i denne spennende og innholdsrike konferansen. Topp foredragsholdere fra Statoil, Total, Shell, BP, OLF, Gassco, Aker Solutions m. fl kommer!
Norges Vels Sølvmedalje tildeles personer som har gjort en spesiell innsats i eget lokalsamfunn, organisasjon eller bedrift. Gjennom denne prisen ønsker vi å premiere og oppmuntre gründere for deres innsats. Alle kan sende inn forslag på kandidater fra hele landet og fristen for 2012 er 15. januar.
Avtroppende ordfører John Karlsen overlot ordføreransvaret til Lidvart Jakobsen. Det nye kommunestyret ble konstituert på kommunestyremøtet 20.10.11. Lidvart Jakobsen ble valgt som ordfører i perioden 2011 - 2015. Halvard Wahlgren ble valgt som varaordfører.
Det ble vedtatt å legge ned levekårsutvalget. Følgende nye hovedutvalg ble vedtatt opprettet:
Helse- og omsorgsutvalg med 7 representanter
Oppvekstutvalg med 7 reprensentanter
Administrasjonsutvalg med 7 representanter og representanter fra hovedtillitsvalgte
Nærings- og kulturutvalg med 7 reprensetanter og representanter fra næringslivet
Det er trukket en første, andre og tredje premie fra alle deltakerkortene som har fullført alle turene for «5 på topp» og «10 på topp». Premier er gavekort og kopper.
De som ikke har vunnet første, andre eller tredje premie har hatt mulighet til å vinne premie på en av fjelltoppene. Dette gjelder også de som ikke har fullført alle turene på deltakerkortet.
Hei alle 4-åringer!
Ole Bok og Nordreisa bibliotek inviterer DEG og mamma/pappa, til å komme på besøk til biblioteket torsdag 27. oktober kl 18 for å få en gavebok. Torsdag 27. oktober er ”Den internasjonale teddybjørndagen”, så den vil jeg feire i lag med deg! Siden jeg er en ekte bokbamse passer det fint å feire alle teddybjørners bursdag. Ta med deg din egen kosebamse og kom på biblioteket. Her leser vi noen bjørnehistorier for deg og feirer bamsebursdag – samtidig som du får gavebok fra bokbamsen.