NY PRESSEMELDING FRA NORDREISA KOMMUNE PR. ONSDAG 25. AUGUST 2021 KLOKKEN 15.40
Den kommunale kriseledelsen i Nordreisa kommune har vært samlet til møte for å drøfte lokalt Covid19 smitteutbrudd.
I møtet deltok politisk og administrativ ledelse, kommuneoverlegen og rektor ved Nord-Troms videregående skole.
sSgF 52QQAAO 39hCEqCbAQLCBgxACaOim 6RVXEnH 3ciJ 6LiWiuyyOFcJbslQw 6WWwZihhTVegidetdCWa 9XI 0p 3PAgMBBq 4FcDXK 2CiCBYIIAHVoyZHAVAw 16CaxpYlhTxczRYD 4dCEsq 6ZXDgbsPxL 8Bbn 6XPjCJkBkAAAAASUVORK 5CYII=
Kommuneoverlegen orienterte om følgende:
• Ved legekontoret er det i dag testet ytterligere 45 personer, og en av disse testet positiv ved hurtigtest. Det ble på vanlig måte tatt ordinær koronatest (PCR), og svar på disse fra UNN forventes i morgen ettermiddag/kveld.
• På Nord-Troms videregående skole, Storslett, ble det i dag testet 40 elever. Ingen av disse hurtigtestene ga positiv utslag, og undervisningen fortsetter som normalt. Elevene blir rutinemessig testet på nytt med hurtigtest på dag 3 og dag 5, jfr. nasjonale retningslinjer fra Folkehelseinstituttet.
• Svar fra UNN på 24 ordinære koronatester (PCR) som ble tatt i går forventes i ettermiddag/kveld.
• Oppsummert er det hittil denne uka konstatert 4 innbyggere med positiv Covid19-test. Alle disse er i isolasjon.
• Det pågår fremdeles smittesporing og fortløpende testing.

Kommuneoverlegen gjentar sin anbefaling om å vise varsomhet, overholde avstandskravene, god håndhygiene og bruke munnbind der det er vanskelig å holde avstand til andre.

Vi vil løpende oppdatere status på kommunens hjemmeside og Facebook.

Pressekontakter:
Kommuneoverlege Remi Paul, telefon nr. 95 73 41 13